Joulukorttipaja ja Adventtikalenterin luukun avaus

Osallistuimme tänäkin vuonna jo perinteeksi muodostuneeseen Konalan adventtipolkuun. MLL Konalan luukku aukesi 3.12. Konalan koulun Nuorisoasiainkeskuksen ikkunassa. Tänä vuonna adventtiluukun suunnittelivat ja toeuttivat MLL Konalan kuviskerhon 7-12-vuotiaiden ryhmä.

Adventtiluukun avautumisen yhteydessä järjestimme joulukorttiaskartelupajan kerhotilassa. Tarjosimme myös postimerkin pajassa askarreltuihin kortteihin, eli kortit sai käydä pudottamassa postilaatikkoon jo kotimatkalla.

Jouluaskartelupajat Ristikossa

25.11. ja 9.12. olimme mukana Kauppakeskus Ristikon joulun avaustapahtumissa.
Ensimmäisellä kerralla askartelupajassamme sai askarrella joulukosristeita ja toisella kerralla joulukortteja.

Kävijöitä oli mukavasti molemmilla kerroilla.

Kiitos askartelijoille!

Syystapahtuma

5.11. järjestimme syystapahtuman. Tällä kertaa tapahtuma oli Nukketeatteri Ofelian vierailu.
Esitys Sibeliuksen satu oli osa Suomi 100 -vuotta teemaa.
Visuaalinen ja sanaton, naamio- ja nukketeatteria yhdistävä esitys kesti 30 minuuttia ja sen jälkeen pidettiin aiheeseen liittyvä työpaja.

Kiitos mukana olleille!

Pitäjänmäkipäivä

MLL Konala oli mukana sunnuntaina 3.9. klo 12-15 Pitäjänmäkipäivässä, joka järjestettiin Pitäjänmäen kirjaston ja urheilukentän välittömässä läheisyydessä. Mukana tapahtumassa olivat mm. tapahtuman organisoija Pitäjänmäki-seura, Pitäjänmäen seurakunta ja urheiluseura Pitäjänmäen Tarmo. MLL Konalan tapahtumapisteessä tehtiin erilaisia syksyiseen luontoon liittyviä askarteluita.

Perinneleikkivierailu iltapäiväkerhossa

24.8. iltapäiväkerhomme sai vieraakseen lapsille perinneleikkejä opettavan Martin. Hyvän sään suosiessa iltapäiväkerhon lapset ja ohjaajat viettivät mukavan ulkoilutuokion vanhojen ulkoleikkien parissa. Lapsille tulivat tutuksi mm. kiinalainen peili ja kivi-sakset-paperi-hippa. Reippaan liikuntahetken lisäksi lapset ja ohjaajat saivat monta uutta vinkkiä pihaleikkeihin.

Konalan kylätapahtuma

Torstaina 1.6. vietettiin Vähätuvan puistossa Konalan Kyläpäivää klo 17.30 - 20.00. Mukana tapahtumassa olivat puiston lisäksi mm. partiolippukunta Jeanne d'Arc, Pitäjänmäen seurakunta ja Pitäjänmäen VPK. MLL Konala järjesti tapahtumassa kesäisen askartelupisteen, jossa oli tekemistä kaikenikäisille.

Kevätkirppis

MLL Konalan kevätkirppis järjestetiin perinteiseen tapaan sunnuntaina 21.5. klo 10 - 13 Vähätuvan leikkipuistossa.

Kirppiksen ohjelmassa oli tänä vuonna mm:

• kahvio
  • sirkustaiteilua (Lintsin sirkus)
  • vetokoira-ajelua
  • arpajaiset
  • onnenpyörä
  • ilmapalloja
  • hattaroita
  • vastapaistettuja pullia kotiin ostettavaksi

Kirppiksellä myymättä jääneet tavarat oli jälleen kerran mahdollista lahjoitaa Kinnas-projektille. He toimittivat ne  Etelä-Viron lapsiperheille.

Kiitos kaikille tapahtumassa mukana olleille!