Kirppiksen arpajaisissa toisen jaossa olleen Huimalan lahjakortin voitti Aino.

Konalan adventtipolku

Osallistuimme jo kolmatta kertaa Konalan Adventtipolkuun. Luukun aukeamispäivänä sunnuntaina 11.12. MLL Konala järjesti Konalan koululla klo 13.00-14.30 askartelutuokion, jossa valmistettiin erilaisia jouluisia ikkunakoristeita.

Joulunavaus kauppakeskus Ristikossa

MLL Konala oli tänäkin vuonna mukana Ristikon joulunavaustapahtumassa 26.11. Järjestimme osallistujille ilmaisen joulukorttipajan klo 11-15. Kiitos kaikille askartelijoille ja vapaaehtoisillemme!

Jäsentapahtuma Reippailuhalli Huimalassa

Halusimme kiittää jäseniämme ja kutsuimme heidät viettämään kanssamme yhdessä iloista liikuntahetkeä Reippailuhalli Huimalaan 7.11. klo 16.30-20.00.

Erityiskiitos Huimalalle ja sen henkilökunnalle, että mahdollistitte meille tämän jäsentapahtuman järjestämisen. Kiitos myös kaikille mukana olleille mahtavan mukavasta tapahtumasta!

Kuvia tilaisuudesta

Teatteri Tuikkeen vierailu "Kummallinen kahvila"

5.11. järjestimme yhdessä Konalan koulun vanhempainyhdistyksen kanssa Teatteri Tuikkeen vierailun
Kummallinen kahvila. Esitys oli teatteria ja taikuutta yhdistävä show, jossa oli katsottavaa niin lapsille kuin aikuisillekin.

Esityksen jälkeen järjestimme piirustus- ja tarinapajan. Piirustuksella sai halutessaan osallistua kilpailuun, jonka töitä käytetään yhdistyksen mainonnassa. Voittajiksi arvottiin Aino 8 v., Milli ja Tuisku 9 v. ja Kasper 8 v.

Tapahtumassa oli myös vanhempainyhdistyksen kahvio, josta sai ostaa juotavaa sekä suolaisia ja makeita leivonnaisia.

Mindfulness-kurssi vanhemmille

Heli Mäkelä Kasvun Taika yrityksestä ohjasi neljän kerran minfulness-kurssin vanhemmille. Kurssi järjestettiin syys-lokakuussa kuudelle innokkaalle osallistujalle. Jokaisella kerralla oli eri teema, joiden avulla tietoisuustaitoja harjoiteltiin. Tietoisuustaidot johtavat harjoittajansa omien vahvuuksien ja voimavarojen äärelle.

Jokainen kurssikerta sisälsi päivän teeman mukaisen alustuksen, keskustelua ja mindfulness-harjoituksia. Lisäksi jokaisen kurssikerran jälkeen osallistujat saivat  "kotitehtäviä" mindfulness-taitojen ylläpitämiseksi.

Airin eläkekahvit

16.8. vietettiin elokuun alussa eläkkeelle jääneen yhdistyksemme Iltapäiväkerhon vastuuohjaajan ja rahastonhoitajamme Airi Puustisen eläkeelle jäännin kunniaksi järjestettyä kahvitilaisuutta. Mukana juhlimassa oli yhteiskumppaneiden edustajia, entisiä ja nykyisiä hallituksen jäseniä lapsineen ja ilman, työtovereita sekä entisiä ja nykyisiä iltapäiväkerholaisia.

Toivotamme Airille mukavia eläkepäiviä ja kiitämme menneistä yhteisistä vuosista.

Yhteistyökumppaineiden eläkekahveilla

Konalan ala-asteella pidettiin jo perinteeksi muodostunut yhteistyökumppaneiden kevätkahvitus 1.6. Tässä tilaisuudessa juhlittiin myös eläkkeelle jääviä rehtori Riitta Junnillaa ja koulusihteeri Anneli Niinimäkeä. Yhdistyksemme puheenjohtaja Virpi Lahdenmäki ja varapuheenjohtaja Anu Kanerva kävivät kiittämässä ja muistamansa tulevia eläkeläsiä hyvästä ja pitkästä yhteistyöstä. Rehtori Junnilla kukitti samassa tilaisuudessa meidän elokuussa eläkkeelle jäävän koululaisten iltapäiväkerhon vastuuohjaaja Airi Puustisen.

Ihania eläkepäiviä!

Kevätkirppis

Sunnuntaina 22.5. järjestettiin kevätkirppis. Tapahtumaa vietettiin upean aurinkoisessa kevätsäässä. Tunnelma oli iloinen ja  ja mukana oli runsaasti myyjiä. Kiitos kaikille mukana olleille ja toimintaamme lahjoituksin tukeneille.

Kirppismyynnin lisäksi ohjelmassa oli

• keppihevosten esteratsastusta, naruhyppyä, limbo, perherastit
  • arpajaiset
  • letunpaistoa
  • kotona leivottujen korvapuustien myyntiä
  • MLL-infopiste
  • kahvio, jossa oli myös suolaisia ja makeita leivonnaisia.

Myymättä jääneet tavarat sai jälleen lahjoittaa meille välitettäväksi hyväntekeväisyyteen. Lahjoitimme ne Kinnas-projektin kautta Etelä-Viron vähäosaisille lapsiperheille. Lahjoitusten toimitus Viroon tapahtuu tänä vuonna 23.5.

Polkupyörien kevätkunnostus

Sunnuntaina 24.5. järjestimme Konalan ala-asteen pihalla pyörien kevätkunnostustapahtuman. Lapsille oli ohjelmassa pöyräilyrata ja mehutarjoilu. Tapahtumassa sai kunnostaa pöyränsä ajokuntoon kesää varten aivan itse tai paikalla olleiden huoltojoukkojen avustuksella.

Varaslähtö Vappuun -tapahtuma Ristikossa

MLL Konala oli lauantaina 23.4. mukana yhdessä alueen muiden toimijoiden kanssa Varaslähtö Vappuun - tapahtumassa, jonka järjestivät Kauppakeskus Ristikko ja Lions Club Konala. Me pidimme tapahtumassa askartelupajaa ja keräsimme varoja perinteisellä Kevätilo -keräyksellä perhekahvila- ja kummiluokkatoimintaamme.

Kiitos kaikille lahjoittajille ja innokkaille askartelijoille!