Parkour-tapahtuma

MLL Konala ja Taitoliikuntakeskus järjestivät kahden tunnin pituisen Parkour-tapahtuman lauantaina 15.11. Konalan ala-asteen pihalla. Mukana parkouraamassa oli parhaimmillaan 50 lasta ja 20 aikuista.

Erityiset kiitokset Taitoliikuntakeskukselle sekä Lauri Kortesojalle innostavasta lasten ohjaamisesta Parkourin saloihin.

Kiitos myös kaikille muille tapahtumaan osallistuneille!

Koko perheen puuhapäivä

MLL Konala järjesti 26.10. syystapahtumanaan Koko perheen puuhapäivän Konalan ala-asteella. Kolme tuntia oli kivaa tekemistä kaiken ikäisille osanottajille. Tapahtumassa oli useita toimintapisteitä ja -pajoja, joissa pääsi kokeilemaan uusia juttuja ja harjoittamaan erilaisia taitoja. Ohjelmassa oli mm. seuraavia asioita: jättisaippuakuplien tekoa, käpyjen maalausta, origamien taittelua, kuppikakkujen koristelua, sadutusta, "seinään piirtämistä", miniroskisten tekoa ja hierontaa. Kahvilapalveluista huolehti tilaisuudessa Konalan ala-asteen vanhempainyhdistys.

Tapahtumaan suunniteltu Parkour peruuntui sairastapauksen vuoksi. Erillinen Parkour-tapahtuma tullaan järjestämään mahdollisimman pian.

Kiitos kaikille mukana olleille!

Kauppakeskus Ristikon 5-vuotissynttärit

MLL Konala oli lauantaina 4.10. mukana Ristikon 5-vuotissynttäreillä. Järjestimme lasten piirustuskilpailun, jonka voittajaksi valittiin Karita 9-v.

Hyvä alku koulutielle

MLL Konala jakoi koulun alettua kaikille Konalan ala-asteen oppilaille Hyvä alku koulutielle -harrastepussit.
Pussin sisällä on tietoa paikallisyhdistyksestämme ja infopaketti vanhemmille siitä, miten parhaiten tukea ja opastaa pientä koululaista uudessa elämänvaiheessa.

Suojatiepäivystys

Konalassa toteutettiin suojatiepäivystys 12.-19.8.2014 viidessä risteyksessä. Mukana oli 30 vapaaehtoista.

Kevätkirppis

Sunnuntaina 25.5. järjestettiin yhdistyksen perinteinen kevätkirppis. Sää suosi tapahtumaamme ja mukana oli paljon myyjiä. Kiitos kaikille mukana olleille ja toimintaamme lahjoituksin tukeneille.

Ohjelmassa kirppismyynnin lisäksi oli

• arpajaiset
  • letunpaistoa
  • kotona leivottujen korvapuustien myyntiä
  • pomppulinna
  • MLL-infopiste
  • kahvio, jossa oli myös suolaisia ja makeita leivonnaisia.

Myymättä jääneet tavarat pystyi totuttuun tapaan lahjoittamaan meille. Lahjoitimme ne edelleen Kinnas-projektin kautta Viron vähäosaisille lapsiperheille ja vanhainkoteihin.

Lapsiperheen ensiapukurssi

15 henkilöä kokoontui 29.4. Konalan ala-asteen kerhotilaan, jossa järjestettiin lapsipainotteinen hätäensipukurssi. Ilta sujui tiukalla aikataululla, sillä käsiteltävää asiaa oli runsaasti.

Kurssilaiset tutustuivat illan aikana yleisimpiin onnettomuustilanteisiin  ja saivat niihin toimintaopastusta. Lisäksi kurssilaiset pääsivät harjoittelemaan elvytyksen antamista.

Ensiapukurssimme sai hyvää palautetta - kurssi sujui tiukasta aikataulusta huolimatta hienosti ammattitaitoisen kouluttajan opastuksella.