Konalan MLL:lle Lapset ensin -keräys on tänä vuonna entistä tärkeämpi

9.4.2020

MLL:n jokakeväinen Lapset ensin -keräys siirtyy koronaviruksen takia entistä vahvemmin verkkoon. Konalan paikallisyhdistys kerää tänä vuonna Lapset ensin -keräyksellä varoja MLL Konalan ilmaisten kerhojen toiminnan tukemiseen.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lapset ensin -keräys järjestetään koronaviruksesta huolimatta. Lipaskeräys ei epidemian keskellä ole suositeltava tapa toteuttaa keräystä, joten lahjoittajia ohjataan osallistumaan siihen joko verkkolahjoituksin tai MobilePayn kautta. Myös Konalan paikallisyhdistys osallistuu Lapset ensin -keräykseen, joka on yhdistykselle erittäin tärkeä varainhankinnan muoto.

Lapset ensin -keräys kuten kaikki muukin MLL:n paikallisyhdistyksen toiminta järjestetään vapaaehtoisvoimin. Lahjoituksen lisäksi keräykseen voi osallistua myös jakamalla somessa tietoa verkkolahjoitusmahdollisuudesta.

Lahjoituksilla tuetaan ilmaisten kerhojen toimintaa.

MLL Konalan tavoitteena on kerätä varoja yhdistyksen ilmaisten kerhojen, kuten perhekahvilan toimintaan. Varoja käytetään mm. uusien lelujen hankintaan sekä kustannetaan perhekahvilan kahvi- ja teehankintoja. MLL Konalan perhekahvila on ollut suosittu lapsiperheiden matalan kynnyksen kohtauspaikka. Viikoittain perhekahvilassa on vieraillut n. 20 aikuista ja lasta yhteensä.

Valtakunnallinen keräys paikallistoiminnan hyväksi

Lapset ensin on Mannerheimin Lastensuojeluliiton valtakunnallinen keräys, jonka tuotto käytetään yhdistysten ja piirien järjestämän paikallistoiminnan tukemiseen ja kehittämiseen. Keräyksen toteuttavat siihen osallistuvat paikallisyhdistykset, joista jokainen valitsee oman keräyskohteensa. Keräysaika on 1.4.–15.5.2020.

Lapset ensin -keräyksellä satavuotias MLL haluaa muistuttaa, että jokaisella lapsella on oikeus leikkiin, iloon ja turvaan. MLL auttaa vanhempia kasvattamaan ja suojelemaan lapsia ja iloitsemaan heistä. Tässä työssä paikallisyhdistyksillä on merkittävä rooli.

Osallistumalla keräykseen edistää MLL:n toimintaa omalla paikkakunnallaan. Lapset ensin -keräykseen voi lahjoittaa monin eri tavoin: tilisiirrolla, MobilePaylla tai verkkolahjoitussivun kautta.

Paikallisyhdistyksemme nettikeräys löytyy osoitteesta: lahjoita.mll.fi/konala/.

Lisätietoa yhdistyksestä ja sen toiminnasta yhdistyksen nettisivuilta: konala.mll.fi

Lisätietoja

MLL:n paikallisyhdistyksen keräysvastaava Tarja Punnonen, 050 332 1013, tarja.punnonen26(a)gmail.com

järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno / MLL:n keskustoimisto, p. 040 584 5176, arja-liisa.mauno(a)mll.fi

Keräysluvan tiedot: Poliisihallitus RA/2019/983, myönnetty 7.11.2019, voimassa 1.1.2020–31.12.2024 koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Käytämme lahjoitukset vuonna 2020 MLL:n paikallistoiminnan tukemiseen ja kehittämiseen.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. Vuonna 2020 liitto juhlii satavuotista taivaltaan lasten hyvinvoinnin edistäjänä. MLL:n tavoitteena on lapsiystävällinen Suomi. MLL tarjoaa eri elämäntilanteissa vertaistukea, monipuolista toimintaa sekä osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. Suomen suurimpaan lastensuojelujärjestöön kuuluu 87 000 jäsentä, 548 paikallisyhdistystä, 10 piirijärjestöä ja keskusjärjestö. www.mll.fi